نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





هفت مرحله برای نوشتن طرح توجیهی

 

1) یک تحلیل اولیه انجام دهید.

کار را با برنامه ریزی کردن شروع کنید. باید بر روی نیازهای اولیه، بازاری که در آن تقاضا بیشتر از عرضه است و این که آیا محصول یا خدمات شما دارای مزیت خاصی می باشد یا خیر؟

2) یک بیانیه درآمدی آماده کنید.

در این مرحله شما باید از عقب به جلو پیش بروید. با درآمدی که از پروژه انتظار دارید شروع کنید و سپس مشخص کنید که برای رسیدن به این درآمد نیاز به چه میزان سرمایه ای دارید. وقتی این موارد را مشخص کردید، می توانید اساس بیانیه مالی خو را مشخص سازید. مواردی که در این جا باید مورد بررسی قرار دهید شامل مواردی مانند چه سرویس‌هایی مورد نیاز هستند و چه هزینه ای دارند و ... .

3) یک نظرسنجی یا تحقیقات بازار انجام دهید.

این مرحله یکی از مهم ترین مرحله‌های موفقیت طرح توجیهی است. بنابراین تا جایی که ممکن است، این مرحله را جدی بگیرید. چون خیلی مهم است در صورتی که یک سازمانی منابع مورد نیاز برای انجام دادن یک نظرسنجی مناسب را نداشته باشد، باید حتماً از خارج سازمان فردی را برای انجام این کار استخدام نماید. انجام تحقیقات بازار به شما یک تصویر واضحی از درآمدهایی که می توانید از انجام کار انتظار داشته باشید می دهد. شما برای این کار نیاز به برخی از پارامترها مانند تاثیر جغرافیا بر روی بازار، اطلاعات مردمی، تحلیل رقبا، ارزش بازار و آن چه که قرار است سهم شما باشد را دارید.

4) برنامه ریزی برای سازماندهی و عملکرد سازمان

هنگامی‌که کار مربوط به مرحله‌های قبلی انجام شد و اساس طرح توجیهی شکل گرفت، زمان آن می رسد که برنامه ریزی اصلی مقدماتی درباره سازمان صورت گیرد. این برنامه ریزی باید عمیق و شامل تمام هزینه‌های استارت آپ، سرمایه گذاری های ثابت و هزینه‌های عملیاتی باشد همچنین این هزینه‌ها می‌توانند مربوط به هزینه‌هایی مانند تجهیزات، بازاریابی، پرسنل، زنجیره تأمین و غیره باشند.

5) یک جدول مربوط به افتتاحیه و شروع کارتان تهیه کنید.

این جدول شامل تخمینی از دارایی‌هایی می باشد که در روز اول کار به آن نیاز دارید. اطلاعات مربوط به این جدول باید تا جایی که ممکن است باید دقیق باشد. شما برای این کار می‌توانید از یک لیستی استفاده کنید که شامل منابع، هزینه‌ها و بودجه موجود است. همچنین باید درباره خرید زمین، ملک، ساختن تجهیزات، تامین بودجه ها و دارایی ها نیز مطالبی در آن قرار دهید.

6) تمام داده ها را مرور کرده و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

تمام این مرحله‌ها مهم هستند. ولی مرور و تحلیل داده‌ها به خصوص برای اطمینان حاصل کردن از این که همه چیز همان طوری است که باید باشد و هیچ چیز نیازمند تغییر و بازنگری نیست؛ مهم است. از این رو، لازم است برای مرور نهایی طرح توجیهی زمان بگذارید و دوباره مرحله هایی را که در گذشته طی کرده اید مانند بیانیه درآمد و غیره را بررسی کنید و آن ها را با هزینه‌ها مقایسه نمایید. ببینید آیا واقعاً این آمار و ارقام واقع گرایانه هستند؟ همچنین در این زمان شما می توانید درباره ریسک ها فکر کنید و آن ها را تحلیل و مدیریت نمایید.

7) برای رفتن یا نرفتن تصمیم بگیرید.

اکنون شما در مرحله ای قرار دارید که می توانید تصمیم بگیرید که آیا انجام این کار برای شما امکان پذیر می باشد یا خیر. در این مرحله کار تصمیم گیری برایتان آسان می شود چون تمام مرحله‌های قبلی انجام شده‌اند که شما به این مرحله برسید. قبل از این که تصمیم به انجام دادن یا انجام ندادن کار را بگیرید، باید برخی از چیزهای دیگری مانند را نیز درنظر داشته باشید مانند این که آیا انجام این کار نیازمند زمان و تلاش و هزینه ای هستد که برایش صرف می شود یا خیر.

بر این اساس، نه بخش اساسی یک طرح توجیهی به قرار زیرند:

- خلاصه اجرایی

- توصیف محصول/خدمات

- ملاحظات تکنولوژیکی

- بازار محصول/خدمات

- استراتژی بازاریابی

- سازمان/کارکنان

- جدول زمانبندی

- پروژه‌های مالی

- یافته ها و پیشنهادات

که البته بخش نهایی به زیربخش‌های تکنولوژی، بازاریابی، سازمان و یافته‌های مالی و توصیه‌ها تقسیم می شود.

گروه کلید(ksykg) می‌تواند کیفیت طرح توجیهی شما را ارتقا دهد. گروه کلید(ksykg) دارای کادر تخصصی می باشد که به نرم افزار کامفار تسلط دارند و می‌توانند به شما در انجام دادن پروژه کمک کنند. شما با استفاده از نرم افزار کامفار می‌توانید تحلیل‌های درست و علمی مربوط به طرح توجیهی خود را انجام دهید و نهایتاً می توانید طرح توجیهی را بهتر بنویسید. اگر برای طرح توجیهی خود برنامه‌ای دارید، می‌توانید برنامه خودتان را به شکل لیستی در این نرم افزار آپلود کنید و بخش زیادی از ادامه کار را بر عهده نرم افزار قرار دهید. بنابراین در صورتی که تصمیم گرفتید که پروژه ای در این رابطه را ایجاد کنید می توانید این کار را با استفاده از نرم افزار انجام دهید. این نرم افزار می تواند به شما در مانیتور کردن فرآیند و تهیه گزارش درباره آن کمک کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 31 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک